Friday, November 30, 2012

未来路自己选

11月份的最后一天
这次又是考试期间冒险来更新部落格~
不懂有没有信心应考的我也不知道~
最近考试搞到半夜2点多才睡~
早上8或9点自动醒(考试7点就要起来)~
睡眠不足~不懂会不会爆肝?
昨天才好笑~
明明没考试~
我竟然以为考试迟到~
吓醒我~真的不知道我自己在干嘛?

好快啊~还有一年就要毕业了~
这种莫名的兴奋~不知怎么样形容~

前几天,妈妈跟我谈到未来的路~
她说她看到电视节目说~
现代人必须至少要有Degree才能在社会上立足~
说真的我是想直接做工了~早点进社会~
但是过后我想了想~
还是有个Degree比较好~
因为Diploma holder直接进第二年~
读多一年多那样应该不成问题~
但是想一下学费,我的头脑出现了很多问号~
我哪来的多余钱读啊?
Diploma的以后我还要还~
Degree的我哪来的钱还?
如果以成绩申请PTPTN或奖学金~
应该没问题吧~

还有一个问题就是~
我妈妈不放心给我去KL读Degree
还有担心生活费高~
新山这里没有Hospitality 的Degree~
必须到KL才有~
这里有类似这样的Degree~
但是等下出来的文凭不受承认怎么办?

所以我妈妈建议我读回Sunway的VU的Banchelor in Business Administration ~
但是我又对Business不感兴趣~
如果要我读我比较prefer speciality in Marketing~
Marketing我还算有兴趣啦~

但是我的强项还是Hospitality行业~
比较容易读~也适合我~
条条道路通罗马~
希望我未来的路不会崎岖不定~
船到桥头自然直~ 

加油吧。

~毕~


2 comments:

Zaiqi@哉方 said...

Actually, hospitality industry doesnt care u are degree holder or not.They more emphasize on "EXPERIENCE". For me, I think that You should come out and experience the reality. Because what we studied in college is totally different story.

While you work, you learn a lot of things outside the book. AND this can really help you when you further studies.

Because this is my plan actually. When you work, you earn money, you save money, you earn experience, then only you go further degree. This really helped us a lot when we all study degree. More easier to catch up. Of course, the fees part you also can solve a bit. By using the salary you save. :)

Just for reference.

Tommy for Life said...

I will consider carefully about my future...Hope everything go smoothly!